אורלי מתארת את ההופעה החדשה שלה נפתחת
"קומפוזיציה של מילים, במרוקאית, ערבית."
כמו יעל אני מסכימה שיש בזה אמירה פוליטית גם אם פורטל לא פעלה מהמניע הזה בהקשר פוליטי.
פורטל מתארת את תהליך היצירה כחזרה לשורשים שלה כחלק מגיבוש זהות בוגר יותר בחייה.כחלק ממחקר אותנתי אל תנועה שהיא חוקרת לבדה מתוך ידע שצברה, חקירת הגוף , הזכרון והדמיון שלה.
היא חוזרת אל בית הוריה המרוקאי ומתמסרת אל אותם צלילים ותחושות שייתכן שבתור ילדה היא ביקשה להתרחק מהם.
המניע הוא המחקר והגילוי של עצמה ובכל זאת תערבבים פה עולמות שונים...
ההכשרה כרקדנית שעונה על טכניקה מערבית - בלט מחול עכשווי, ובהמשך המחול החדש (New dance) שייכים כולם לתרבות לבנה אירופאית ומהצד השני, מרוקו האםריקאית ,תרבות ששיכת לכהי העור, המוסיקה הערבית, ה"חמולה" .
עצם ההחלטה של פורטל לשלב את העולמות היא מעניינת. במקום לבחור היא מחברת את מה שלכאורה אין בינו קשר - היא החוליה המקשרת וזה מה שמאפשר לה להוציא כל אותנטי וייחודי.
כשאני חושבת על מחול פוליטי המילה ביקורת עולה, אני מדמיינת שהיוצר רוצה לומר משהו ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה במיוחד באגן התיכון זה יהיה לרוב אגרסיבי ונחרץ.
פורטל מדברת על העדינות ביצירתה "רביע"עדינות זו מורגשת גם בעמדה הקיימת לפוליטיות , היא קיימת אבל בשקט, בקטן, כך שהצופה כמו שאמרה פורטל על התנועה הקטנה בעבודה "רביע" : "לא רואה, אבל הוא מרגיש".
מעניין לראות שמסר פוליטי יכול להיות נוכח במגוון של ווליומים.
ברור שעצם השימוש במרוקאית שהיא למעשה ערבית אינו יכול להיות נטול משמעות כשהיוצרת הי אינה ערבייה יוצרת ערבית. היא משאירה לנו להרגיש את הקרבה שבין העולמות שלנו ושלהם ובמעשה זה היא מעבירה מסר פוליטי - אנושי חשוב של הדמיון והמשותף עם מי שהוא לכאורה "האחר" או "האויב" ובעצם הוא כמונו ואת ההד של הדבר הזה הצופה לא רואה אבל מרגיש...
"קומפוזיציה של מילים, במרוקאית, ערבית."
כמו יעל אני מסכימה שיש בזה אמירה פוליטית גם אם פורטל לא פעלה מהמניע הזה בהקשר פוליטי.
פורטל מתארת את תהליך היצירה כחזרה לשורשים שלה כחלק מגיבוש זהות בוגר יותר בחייה.כחלק ממחקר אותנתי אל תנועה שהיא חוקרת לבדה מתוך ידע שצברה, חקירת הגוף , הזכרון והדמיון שלה.
היא חוזרת אל בית הוריה המרוקאי ומתמסרת אל אותם צלילים ותחושות שייתכן שבתור ילדה היא ביקשה להתרחק מהם.
המניע הוא המחקר והגילוי של עצמה ובכל זאת תערבבים פה עולמות שונים...
ההכשרה כרקדנית שעונה על טכניקה מערבית - בלט מחול עכשווי, ובהמשך המחול החדש (New dance) שייכים כולם לתרבות לבנה אירופאית ומהצד השני, מרוקו האםריקאית ,תרבות ששיכת לכהי העור, המוסיקה הערבית, ה"חמולה" .
עצם ההחלטה של פורטל לשלב את העולמות היא מעניינת. במקום לבחור היא מחברת את מה שלכאורה אין בינו קשר - היא החוליה המקשרת וזה מה שמאפשר לה להוציא כל אותנטי וייחודי.
כשאני חושבת על מחול פוליטי המילה ביקורת עולה, אני מדמיינת שהיוצר רוצה לומר משהו ובפוליטיקה כמו בפוליטיקה במיוחד באגן התיכון זה יהיה לרוב אגרסיבי ונחרץ.
פורטל מדברת על העדינות ביצירתה "רביע"עדינות זו מורגשת גם בעמדה הקיימת לפוליטיות , היא קיימת אבל בשקט, בקטן, כך שהצופה כמו שאמרה פורטל על התנועה הקטנה בעבודה "רביע" : "לא רואה, אבל הוא מרגיש".
מעניין לראות שמסר פוליטי יכול להיות נוכח במגוון של ווליומים.
ברור שעצם השימוש במרוקאית שהיא למעשה ערבית אינו יכול להיות נטול משמעות כשהיוצרת הי אינה ערבייה יוצרת ערבית. היא משאירה לנו להרגיש את הקרבה שבין העולמות שלנו ושלהם ובמעשה זה היא מעבירה מסר פוליטי - אנושי חשוב של הדמיון והמשותף עם מי שהוא לכאורה "האחר" או "האויב" ובעצם הוא כמונו ואת ההד של הדבר הזה הצופה לא רואה אבל מרגיש...
תודה על ההתבוננות המעניינת
השבמחק