רחל מייסטר
ראיתי את הראיון עם אורלי פורטל לפני שבועיים, ישר עלה לי הרעיון להכניס לכיתות ז-ח את הנושא של הריקוד העממי מהצד של זהות שלי, השורשים שלי ושייכות למגזר מסוים שעל כך דיברה אורלי בראיון. החלטתי לדבר עם הבנות למרות שכולן נולדו בארץ, האם הן יודעות במקרה מה הריקודים שרקדו סבא/סבתא כשעדיין לא עלו לישראל. הסתבר שלא, אבל חלקן הגדול התלהבו הלכו הביתה שאלו והתחילו לחקור. החלטתי לקחת את הנושא כמה צעדים קדימה ונתתי לבנות עבודה עיונית בנושא מחול עממי.
הן התחלקו לזוגות ונתבקשו להכין מצגת לריקוד שבחרו לחקור. (לא עשיתי רשימה של ריקודים, ההגבלה היחידה הייתה בלי כפילויות).
בחלק א' של העבודה ביקשתי לספר על ההיסטוריה של הריקוד שבחרו. מהו מקור השם של הריקוד? איך הריקוד נוצר? האם היה פופולארי קודם ועכשיו כבר לא או שהוא ממשיך להיות פופולארי? האם מכירים/רוקדים את הריקוד בכל העולם והוא הפך לסוג של ריקוד חברתי או שהריקוד נשאר עממי? מה הייחודיות של הריקוד מבחינת כלי נגינה, צעדים, תלבושות וכו'?
בחלק ב' של העבודה ביקשתי לבחור סרטון ביו טיוב ולנתח מבחינת צעדים, תלבושות ומוזיקה.
בביבליוגרפיה ביקשתי לרשום 2 מקורות מידע מהימנים.
בשבועיים אחרונים הייתי מאוד עמוסה ולא נכנסתי לבלוג. אתמול פתחתי את הבלוג וראיתי שלא רק אני פניתי לכיוון הזה, כנראה ששייכות וזהות אלה נושאים שמעניינים את רובנו (גם מורים וגם התלמידים) וכך ניתן ללמוד על הנושאים האלה בצורה קצת אחרת.
ראיתי את הראיון עם אורלי פורטל לפני שבועיים, ישר עלה לי הרעיון להכניס לכיתות ז-ח את הנושא של הריקוד העממי מהצד של זהות שלי, השורשים שלי ושייכות למגזר מסוים שעל כך דיברה אורלי בראיון. החלטתי לדבר עם הבנות למרות שכולן נולדו בארץ, האם הן יודעות במקרה מה הריקודים שרקדו סבא/סבתא כשעדיין לא עלו לישראל. הסתבר שלא, אבל חלקן הגדול התלהבו הלכו הביתה שאלו והתחילו לחקור. החלטתי לקחת את הנושא כמה צעדים קדימה ונתתי לבנות עבודה עיונית בנושא מחול עממי.
הן התחלקו לזוגות ונתבקשו להכין מצגת לריקוד שבחרו לחקור. (לא עשיתי רשימה של ריקודים, ההגבלה היחידה הייתה בלי כפילויות).
בחלק א' של העבודה ביקשתי לספר על ההיסטוריה של הריקוד שבחרו. מהו מקור השם של הריקוד? איך הריקוד נוצר? האם היה פופולארי קודם ועכשיו כבר לא או שהוא ממשיך להיות פופולארי? האם מכירים/רוקדים את הריקוד בכל העולם והוא הפך לסוג של ריקוד חברתי או שהריקוד נשאר עממי? מה הייחודיות של הריקוד מבחינת כלי נגינה, צעדים, תלבושות וכו'?
בחלק ב' של העבודה ביקשתי לבחור סרטון ביו טיוב ולנתח מבחינת צעדים, תלבושות ומוזיקה.
בביבליוגרפיה ביקשתי לרשום 2 מקורות מידע מהימנים.
בשבועיים אחרונים הייתי מאוד עמוסה ולא נכנסתי לבלוג. אתמול פתחתי את הבלוג וראיתי שלא רק אני פניתי לכיוון הזה, כנראה ששייכות וזהות אלה נושאים שמעניינים את רובנו (גם מורים וגם התלמידים) וכך ניתן ללמוד על הנושאים האלה בצורה קצת אחרת.
הי רחל, הפוסט שלך ממש מרגש. רושמת לעצמי לשתף בחומרים ורעיונות נוספים שיש לי בנושא
השבמחקרעיון מעולה! אעשה בו שימוש בשנה הבאה
השבמחקזה כבר נעשה? מסקרן לשמוע אילו חומרים וריקודים הביאו הבנות
השבמחק