בעקבות הראיון עם אורלי פורטל. ענת אלון
בעקבות הראיון עם אורלי פורטל, העברתי כבר שעור ניסיון בתולדות המחול.
סוגיית הפולקלור+ שורשים.
הנושא היה פולקלור, שורשים.
ביקשתי מכל בת להגיד , לחשוב , לשתף בנושא השושרים העדתיים שלה.
פולין, מרוקו, יוון, רוסיה, דרום אמריקה.
השאלות שעלו בכיתה הם: שורשים משפחתיים / איזה צד?? מה מעניין בפולקלור המשפחתי?
מה ההורים? סבא וסבתא זוכרים מהפולקלור המשפחתי??
איך משפיע עלינו הפולקלור המשפחתי??
חשבי על הזהות שלך בתוך הפלקלור המשפחתי.
בשלב זה צפינו בפולקלור של: ברק מראשל / שרה לוי תנאי......דודה לאה.....
מה קורה שפלקלור משפחתי עולה לבמה?
צפינו באורלי פורטל ולהקתה. זאת הייתה חשיפה ראשונה של הבנות לסוג כזה של מחול. ריקודי בטן.
משהוא חדש.
האם יש לזה קשר פוליטי?? כמובן ששללו מיד. אבל עלתה שוב השאלה מה זה מחול?
איך כל תלמיד/ אמן/ צייר/רקדן יש את הזהות האישית שלו.איך יוצרים זהות אישית??שפה אישית??
אחרי שעתיים של עניין , ויכוח, התענינות בעבר, התלמידות הלכו הבייתה.
בערב קיבלתי ים של טלפונים של משפחות על השיתוף והרעיונות. ולדוגמא: סבא יווני שמאוד אוהב לרקוד שלח סרט על הריקודים שלו בחתונת נכדתו השבוע.הגיעו עוד דברים מעניינים ואנחנו רק בראשיתו של התהליך.
אורלי פורטל בפרט, וההשתלמות בכלל תורמת ים של רעיונות לפיתוח, העשרה לחקר ואיזה יופי של שיתוף ההמונים.....
כבר יש בקנה שעור של ציר הזמן......
לאורך כל ציר הזמן :פולחיני ימי הבינים -פולקלור-----תקופת הברוק---פולקלור-----רומנטי---פולקלור-----וכו
יש נטבח נוסף , ראייה נוספת, לפיתוח תולדות עם קומפוזיציה.
לא אחת מתביישים ומסתירים את הזהות שלנו, וכמו שאורלי אומרת בראיון שכל אחת יתחבר למה שהוא אוהב.
אני נהנתי. מקווה שכולם
ענת, נראה שהשיעור נגע ב תלמידות ברמה האישית וזה נפלא! אשמח אם תשתפי אותנו במידה ואכן יהיו תוצרים
השבמחק