הצפיה בסרטון גרמה לי לחוש שאין חדש תחת השמש.
רוב הדברים שנאמרו בסרטון היו רלוונטים גם בעבר, לפני ש"המסכים" נכנסו לכל חלק מחיינו.
השינוי הוא בכלי. לא בתוכן.
במקום לגזור לתלמידים כרטיסיות למשחק, אני יכולה ליצור משחק במחשב.
במקום להתסמך על ספרים שהתיישנו, התלמידים יכולים לחפש את החומר באינטרנט (וגם את הביקורתיות הנדרשת בחיפוש מידע צריך ללמד).
מורה צריך לגרום למוטיבציה לתלמיד בכל מצב. הלמידה צריכה להיות רלוונטית ובהקשר. קבוצת תלמידים, בהעדר מורה, אכן יכולה ללמוד כל דבר. עם מחשב או עם גירוי/מקור מידע אחר (על אף שכל נושא הגירוי-תגובה אכן מזרז את הלמידה באמצעות המחשב). המורה צריך ללמד דברים מסדר גבוה, בלי קשר לכלי שאיתו לומדים. שיתוף פעולה אפשר ליצור גם בכיתה, ולא רק דרך מחשב, ויש לזה יתרונות חשובים לא פחות חשובים.
מסכימה עם האמירה שיש צורך בעדכון של מטרות הלמידה.
הבעיה היא שמערכת החינוך עדיין בוחנת את תוצאות הלמידה באמצעות שינון (דוגמא אחת לראיה: בחינת הבגרות בתולדות המחול), והרפורמה החדשה עדיין לא מתאימה למציאות בשטח. עם כל הרצון הטוב להיטיב עם התלמידות ולהקנות להן מיומניות למידה, יכולת ללמידה עצמאית, יכולת לחקר וכו', בסופו של דבר הן צריכות בעיקר לשנן חומר. וגם לזה צריך להכין אותן.
אני אגב לא בטוחה שאין צורך בשינון.
בעיני יש משמעות לידיעה של מידע מסויים, בלי הצורך לחפש באינטרנט.
רוב הדברים שנאמרו בסרטון היו רלוונטים גם בעבר, לפני ש"המסכים" נכנסו לכל חלק מחיינו.
השינוי הוא בכלי. לא בתוכן.
במקום לגזור לתלמידים כרטיסיות למשחק, אני יכולה ליצור משחק במחשב.
במקום להתסמך על ספרים שהתיישנו, התלמידים יכולים לחפש את החומר באינטרנט (וגם את הביקורתיות הנדרשת בחיפוש מידע צריך ללמד).
מורה צריך לגרום למוטיבציה לתלמיד בכל מצב. הלמידה צריכה להיות רלוונטית ובהקשר. קבוצת תלמידים, בהעדר מורה, אכן יכולה ללמוד כל דבר. עם מחשב או עם גירוי/מקור מידע אחר (על אף שכל נושא הגירוי-תגובה אכן מזרז את הלמידה באמצעות המחשב). המורה צריך ללמד דברים מסדר גבוה, בלי קשר לכלי שאיתו לומדים. שיתוף פעולה אפשר ליצור גם בכיתה, ולא רק דרך מחשב, ויש לזה יתרונות חשובים לא פחות חשובים.
מסכימה עם האמירה שיש צורך בעדכון של מטרות הלמידה.
הבעיה היא שמערכת החינוך עדיין בוחנת את תוצאות הלמידה באמצעות שינון (דוגמא אחת לראיה: בחינת הבגרות בתולדות המחול), והרפורמה החדשה עדיין לא מתאימה למציאות בשטח. עם כל הרצון הטוב להיטיב עם התלמידות ולהקנות להן מיומניות למידה, יכולת ללמידה עצמאית, יכולת לחקר וכו', בסופו של דבר הן צריכות בעיקר לשנן חומר. וגם לזה צריך להכין אותן.
אני אגב לא בטוחה שאין צורך בשינון.
בעיני יש משמעות לידיעה של מידע מסויים, בלי הצורך לחפש באינטרנט.
שלומית, העלית פה סוגיות רבות. אנסה להתייחס לחלקן. גם אני כמורה מוצאת את עצמי מול תלמידות המתלהבות ממשחק של התאמת כרטיסיות. ולכן אני מסכימה שהכלי השתנה אך תוך כדי שהכלי משתנה והאפשרויות משתנות כך גם הלומדים משתנים ואנו נזקקים לעדכון של המטרות אך גם של אופני ההוראה. בנוגע לשינון לבחינה וגם מול הבחינות במחול, אני רוצה לשתף באפשרות של בחינות מתוקשבות. הפורמט הדיגיטלי מאפשר הצגת החומרים לתלמידה גם במהלך הבחינה. כך שתלמידה שלמדה ומבינה את החומר לא נסמכת רק על הזיכרון והשינון אלא יותר על הבנה. אשמח להרחיב במידה ותרצו
השבמחקאשמח להרחבה בנושא של הבחינה המתוקשבת. איך היא בנויה?
השבמחק