יום שבת, 20 בפברואר 2016

שלום,
לאחר שלמדנו להשתמש בכל Myhistro חשבתי שגם תלמידים יהנו להעזר בכלי זה.
משימת התלמידים היא להתחלק לקבוצות כאשר כול קבוצה מקבלת תקופה שונה וצריכה למצוא יצירה שמתעסקת ומבטאת ביקורת, לכתוב על היצירה, על המאפיינים שלה, על הנושא שלה ועל דרך הבעת הביקורת. ז"א הלמידה היינה עצמאית, בהנחייתי. מאוחר יותר כול קבוצה תציג את היצירה ואת מסקנותיה.
להדגמה בחרתי את כחול הזקן ופטרושרקה. יצירות מתקופות שונות עם מסרים שונים אך לשניהם מכנה משתוף- ביקורת.
בכחול הזקן- ביקורת ושיקוף על יחסי גברים ונשים
בפטרושקה- ביקורת פוליטית סמויה כלפי השלטון.

http://www.myhistro.com/show-story/266567#.VsiwyARvSHM

5 תגובות:

  1. למידה עצמאית היא לדעתי למידה משמעותית! לאיזה גיל כוונת את השיעור?

    השבמחק
  2. הי שיר, קודם כל, כל הכבוד לך שלא ויתרת על יצירת הפעילות למרות הקושי הטכני. אני מאמינה שכדי שנוכל לאפשר לתלמידות התנסות בכלים אנו חייבות לנסות אותם בעצמנו קודם, לחוות את הקשיים כדי שנוכל לסייע לתלמידים במידת הצורך.
    את כותבת שהלמידה היא עצמאית. עם זאת, הכלי אינו מאפשר למידה עצמאית אלא יצירת תצוגה של המידע. האם התכוונת שהתלמידות יצרו באופן עצמאי את התצוגה לאחר שתלמדו את הנושא? האם נושא העל של הלוח הוא "מחול המביע ביקורת"? בחינה טכנית- ראיתי שהוספת סרטונים כקישור, שימי לב שיש אפשרות להוסיף את הסרטון כך שיופיע ממש בתוך האירוע עצמו בצורה גלויה.

    השבמחק
  3. היי שירי, כמובן שהתלמידים ילמדו לעבוד עם הכלי ורק לאחר מכן ייגשו למשימה.
    אשמח לקבל הדרכה, איך להכניס את הסרטון כך שיופיע בתוך האירוע..

    השבמחק
  4. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  5. היי סמדר, תודה. השיעור מיועד לתלמידי תולדות המחול (ז"א גילאי תיכון)

    השבמחק