יום ראשון, 28 בפברואר 2016

סמדר לוין סיט- מיומנויות ילדי העתיד, חכמת ההמונים- מבנה הסמכות הדיגיטלית

Future Learning- מיומנויות ילדי העתיד

אנחנו נמצאים בעולם של קדמה. עולם שבו הטכנולוגיה תופסת מקום רחב בחיינו.
אני מתחברת לזה שיש הרבה יתרונות גם למורה וגם לתלמיד בטכנולוגיה.

בבית הספר בו אני מלמדת, אנחנו מלמדים בעזרת מחשב. הרבה מהעבודות הן עצמאיות וניתנות באתרים חינוכיים (אופק, גלים, בריינפופ וכד'...). הילדים מחכים בכיליון עיניים ללמוד בעזרת המחשב ואכן הלמידה יוצרת גירויים ומוטיבציה בקרב התלמידים.

לפני שבועיים בכיתות ה'-ו', קיימנו הרצאה ממוחשבת לילדים- הילדים היו מרוכזים ב20 דקות הראשונות ולאחר מכן, נכנסתי אני לתמונה בכדי להחזיק אותם מרוכזים אל מול המסך.
התיווך של מורה מול הילדים הוא מאוד הכרחי. נכון שהם לומדים הרבה אחד מהשני ומהרשת, אבל צריכים לדעתי מבוגר שיכוון אותם.

בעולם המחול, אני נותנת לתלמידים לשחזר קטעי מחול מתוך היוטיוב. אני עושה את זה במטרה שירחשו מיומנויות נוספות, אולם אני חושבת שמחול צריך ללמוד עם  מורה טוב שעומד ומוחשי אל מול התלמידים. תלמידים שהם בעלי משמעת עצמית גבוה מאוד, יכולים ללמוד מול מסך, אך אני לא בטוחה כמה זמן זה יכול להחזיק ומה שכן בטוח שצריך להיות מורה מתווך.

חכמת המונים

שאלה: "אני מכינה תערוכה עם התלמידים שלי. בתערוכה תמונות של יוצרים, מידע קצר על חייהם ואפשרות כניסה לQR קוד ליצירה של היוצר או משהו שקשור ביוצר. מה אתם חושבים על זה והאם יש לכם רעיונות נוספים לתערוכה?

מקום פרסום: ווטסאפ של חברים.

תגובות: קבלתי בעיקר חיזוקים על העשייה וחלק העלו רעיונות נוספים לתערוכה.

אני מאמינה שגם בקרב תלמידים צעירים, אם תהיה האפשרות לשאלת שאלות, הילדים יחשבו ביחד ויענו תשובות חכמות ומעניינות, כמו כן יחקרו ויבררו על מנת לעזור לחבריהם ויפתחו לפניהם תחומי דעת חדשים.
שילוב כלי כמו הווטסאפ בחינוך אפשרי, אולם צריך להציב לתלמידים חוקים וגבולות ברורים לגבי השימוש בו.

2 תגובות:

  1. סמדר, אתייחס לחלק השני של המשימה. בחרת להציג את השאלה בקרב חברייך. האם חשבת על האפשרות של הצגת השאלה בקרב קבוצות מקצועיות ברשת החברתית? למשל, מורים העוסקים בתחום? האם את חברה בקבוצות כאלו? הייתי שמחה לשמוע אילו תוצאות תקבלי.

    השבמחק
  2. האמת שאני פחות אוהבת את כל הפרסומים בפייסבוקים וכד'..... אני אכן נמצאת בפורומים שונים, אבל תמיד קוראת ולא שואלת הרבה, או מגיבה... ממש לא מתחברת לזה... מכיוון שזאת הייתה המשימה אז בצעתי אותה בווטסאפ עם אנשים הקרובים לי.

    השבמחק