התלבטתי רבות לגבי האפשרויות הטמונות במציאות הרבודה.
בסופו של דבר, בניתי פעילות פשוטה, בנושא שמטריד אותי בימים אלה- איך לסייע לתלמידות להתארגן ללמידה לקראת הבגרות? איך לסייע להן לארגן את החומר בצורה שתקדם גם הבנה של החומר (ולא רק "סידור" שלו. כן, גם עם זה הן מסתבכות לפעמים).
הכנסתי ל myhistro את כל החומר שלמדנו.
המטרה היא שהתלמידות יוכלו ללמוד באופן עצמאי לקראת הבחינה, תוך שיש להן חיבור לרצף ההיסטורי כולו.
כדי שהכלי ישמש גם לשינון של החומר לא הכנסתי את כל המידע, אלא רק את המינימום ההכרחי.
את היצירות שנלמדו בשיעור הכנסתי רק כשנת בכורה ומיקום על המפה.
בנושאים מסויימים הוספתי שם לארוע, כדי להקל עליהן (לדוגמא: הקמת להקת ענבל, לואי פולר וכד').
התלמידות יכולות להשתמש בציר הזמן בכמה דרכים:
1. להוסיף מידע על כל ארוע- מידע כתוב, תמונות, וידאו.
2. להשתמש בציר הזמן החסר כטריגר ולהשלים את המידע מהזיכרון בלבד, כדרך לשינון החומר.
שתי הערות:
1. לצערי הרב המחשב שלי לא מאפשר לי להוסיף תמונות, אז הויזואליות של התוצר לא מרהיבה ומזמינה.
2. משום מה בקישור שצירפתי התווסף תאריך "מדוייק" לשנה כתבתי. לא ברור מדוע ואיך.
http://www.myhistro.com/embed-story/266586?header=1#event-751877
בסופו של דבר, בניתי פעילות פשוטה, בנושא שמטריד אותי בימים אלה- איך לסייע לתלמידות להתארגן ללמידה לקראת הבגרות? איך לסייע להן לארגן את החומר בצורה שתקדם גם הבנה של החומר (ולא רק "סידור" שלו. כן, גם עם זה הן מסתבכות לפעמים).
הכנסתי ל myhistro את כל החומר שלמדנו.
המטרה היא שהתלמידות יוכלו ללמוד באופן עצמאי לקראת הבחינה, תוך שיש להן חיבור לרצף ההיסטורי כולו.
כדי שהכלי ישמש גם לשינון של החומר לא הכנסתי את כל המידע, אלא רק את המינימום ההכרחי.
את היצירות שנלמדו בשיעור הכנסתי רק כשנת בכורה ומיקום על המפה.
בנושאים מסויימים הוספתי שם לארוע, כדי להקל עליהן (לדוגמא: הקמת להקת ענבל, לואי פולר וכד').
התלמידות יכולות להשתמש בציר הזמן בכמה דרכים:
1. להוסיף מידע על כל ארוע- מידע כתוב, תמונות, וידאו.
2. להשתמש בציר הזמן החסר כטריגר ולהשלים את המידע מהזיכרון בלבד, כדרך לשינון החומר.
שתי הערות:
1. לצערי הרב המחשב שלי לא מאפשר לי להוסיף תמונות, אז הויזואליות של התוצר לא מרהיבה ומזמינה.
2. משום מה בקישור שצירפתי התווסף תאריך "מדוייק" לשנה כתבתי. לא ברור מדוע ואיך.
http://www.myhistro.com/embed-story/266586?header=1#event-751877
שלומית, נהדר! סוג של מפה עיוורת. אהבתי את הרעיון של שימוש בכלי לארגון הלמידה אך גם בשימוש התכני שלו. אני מאמינה שכשהתלמידות ישלימו את המידע בעצמן הן יבצעו תהליך של למידה משמעותית. מבחינת הקשיים הטכניים: בכלאירוע יש אפשרות לבחירת תאריך. תוודאי שבחרת שנה אך בשאר האפשרויות כתבת unknown. עם התמונות יש קושי... אפשר לנסות ממחשבים אחרים. אני חושבת שלכל אירוע מלבד תאריך או מקום בעולם כדאי להוסיף מרכיב נוסף- וידיאו/תמונה/טקסט וזה יעזור לכוון את התלמידות. יופי של רעיון!
השבמחקתודה!
השבמחקלגבי התאריך- סימנתי ביום ובחודש unknown, ובכל זאת בקישור שצירפתי רואים 1/1 בכל האירועים. אנסה שוב.
לגבי התמונות- בכל מחשבי בי"ס מצאתי רק אחד שמאפשר להוסיף תמונות, אבל הוא בחדר המחשבים של התלמידים ותפוס רוב היום.
אנסה להוסיף וידאו לאירועים מסויימים, אך יש אירועים שאני מצפה התלמידות לדעת על פי התאריך בלבד (יצירות משמעותיות). מעדיפה להשאיר את זה "נקי", ולתת להן להתאמץ. זה מוכיח את עצמו במבחנים :-)
שלומית אני בהחלט חושבת שזה כלי מצוין לרעיון שלך.ואפשר להיעזר בו להרבה תחומים...גם ליצירה של הבנות עצמן.אפשר לנ[העלות בו את תהליך היצירה ולבנות סיפור.
השבמחקשלומית אני בהחלט חושבת שזה כלי מצוין לרעיון שלך.ואפשר להיעזר בו להרבה תחומים...גם ליצירה של הבנות עצמן.אפשר לנ[העלות בו את תהליך היצירה ולבנות סיפור.
השבמחקתודה כוכבית :)
השבמחקשירי,
הוספתי קצת תמונות וקטעי וידאו.
עדיין לא מסתדרת עם התאריכים.
מצרפת את הקישור החדש:
http://www.myhistro.com/embed-story/266586/1?header=1#event-753370