הכרתי את המושג 'חכמת המונים' גם לפני אבל אף פעם לא חשבתי עליו בתור כלי תקף ואמין וכמעט מדעי. הדוגמה ההיסטורית עם השור היתה ממש מפתיעה. פתאם הבנתי שאני משתמשת בזה המון בהקשר של בישול טבעוני, כלומר פונה בשאלות רבות (וכמוני גם אחרים) בקבוצות שונות בפייסבוק וכל פעם מופתעת לטובה.
לעומת זאת, היה לי ממש קשה לחבר את המחול ואת הוראת מחול למושג. בהתחלה שאלתי בקבוצת וואטסאפ של מורי המחול היכן שאני מלמדת (ישנם בערך 15 מורים) האם משהו ראה את 'אוהבים ערבים' של הלל קוגן. מפתיע אבל לא קיבלתי שום תגובה... ואז הבנתי שזה כנראה לא הפורום הנכון או לא השאלה האחרונה. כנראה המבוכה שלי היתה מאוד מורגשת. זה גרם לי להבין עד כמה השימוש בכלי בהקשר זה לא מפותח אצלי. עכשיו פרסמתי שאלתי שאלה נוספת לקבוצה בפייסבוק של מורים למחול. נראה מה יקרה... מבטיחה לעדכן.
מבחינת הוראת המושג, אני חושבת שזה ממש חשוב שהן יכירו את הנושא הזה. אולי אפילו להראות להן את הכתבה שממחישה אותו בצורה טובה. ואולי לקראת הבגרות העיונית אפשר להציע להן לפתוח קבוצת פייסבוק של תלמידות מגמת מחול בכל הארץ שבה ישאלו שאלות הקשורות לבגרות ויעזרו אחת לשנייה.
תמה, איזה רעיון נפלא. בנות, מה דעתכן שנפתח קבוצת פייסבוק משותפת לתלמידות מחול?
השבמחקאני מלמדת בשני בתי ספר ופתחתי קבוצה משותפת לתלמידות כיתה יא' הלומדות מוזיקה וביצענו פעילות משותפת יחד . מה דעתכן, האם התנסיתן במשהו כזה?
השאלה האם אנחנו צריכות להיות מעורבות או לא... אני בעד כמובן בכל מקרה
השבמחקאני חושבת שאם מדובר בקבוצת למידה אין סיבה שלא נהיה מעורבות
השבמחקאני בעד הרעיון. למרות שעדיין לא התנסיתי בלהכין תלמידות לבגרות במחול אני חושבת שזה יהיה מאגר מבורך לחוכמת המונים.
השבמחק