השאלה אותה בחרתי לשאול את תלמידות המחול היא:
"האם אתן עושות שימוש באפליקציה מסוימת המסייעת לכן בלמידה? "
השאלה הוצגה באמצעות קבוצות הווטסאפ השונות שאני מנהלת איתן (מכיתה ז'-יא').
הן נתבקשו לענות גם במידה ותשובתן שלילית, לכן כולן ענו על שאלה זו.
את איכות התשובות קבעתי על פי כמות הדוגמאות שנומקו. כמעט כולן אישרו ופירטו את השימוש באפליקציות השונות המסייעות להן ללמידה.
"חכמת ההמונים" במקרה זה העמידה בפניי שני נושאים עיקריים שמשכו את תשומת לבי:
1. השאלה שהצבתי בפניהן גררה שאלות רבות והצריכה הכוונה רבה ממני עד אשר הרגישו מספיק בטחון לענות.
2. הדוגמאות היו מאוד מצומצמות ולרוב חזרו על עצמן, וניכר כי הן לא מודעות לאתרים, לתכנים ולמאמרים המגוונים הקיימים באינטרנט.
אמנם אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה מפותחת וזמינה לשימוש המונים אך הידע כיצד להשתמש בו לא מספיק מפותח, ולכן החששות די גדולות, ומסתמן כי בשל כך הוא לא נגיש וזמין מספיק בקרב התלמידות.
כמו כן, התיווך בין הידע הקיים לבין הבנתו והפנמתו עדיין מצריך מתווך ובמקרה שלנו מורה.
מאחר והתלמידות נמצאות בתהליך התפתחותי בו הן למדות לאסוף מידע, לגבש אותו לידי מסקנות, להפנימו ולתת עליו גם דעה אשית ביקורתית, הן זקוקות לאישור, חיזוק ועידוד במהלך תהליך למידה ולמען הכוונה וחיזוק הביטחון שלהן בתהליך הלימודי.
לכן, אני מאמינה כי הכוונה ותרגול בשימושים המגוונים וברבדים השונים שיש למידע המקוון להציע יד ביד עם הכוונה, תמיכה ועידוד המורה, הן המפתח לתלמידים סקרניים, מפותחים ומוצלחים עוד יותר.
"האם אתן עושות שימוש באפליקציה מסוימת המסייעת לכן בלמידה? "
השאלה הוצגה באמצעות קבוצות הווטסאפ השונות שאני מנהלת איתן (מכיתה ז'-יא').
הן נתבקשו לענות גם במידה ותשובתן שלילית, לכן כולן ענו על שאלה זו.
את איכות התשובות קבעתי על פי כמות הדוגמאות שנומקו. כמעט כולן אישרו ופירטו את השימוש באפליקציות השונות המסייעות להן ללמידה.
"חכמת ההמונים" במקרה זה העמידה בפניי שני נושאים עיקריים שמשכו את תשומת לבי:
1. השאלה שהצבתי בפניהן גררה שאלות רבות והצריכה הכוונה רבה ממני עד אשר הרגישו מספיק בטחון לענות.
2. הדוגמאות היו מאוד מצומצמות ולרוב חזרו על עצמן, וניכר כי הן לא מודעות לאתרים, לתכנים ולמאמרים המגוונים הקיימים באינטרנט.
אמנם אנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה מפותחת וזמינה לשימוש המונים אך הידע כיצד להשתמש בו לא מספיק מפותח, ולכן החששות די גדולות, ומסתמן כי בשל כך הוא לא נגיש וזמין מספיק בקרב התלמידות.
כמו כן, התיווך בין הידע הקיים לבין הבנתו והפנמתו עדיין מצריך מתווך ובמקרה שלנו מורה.
מאחר והתלמידות נמצאות בתהליך התפתחותי בו הן למדות לאסוף מידע, לגבש אותו לידי מסקנות, להפנימו ולתת עליו גם דעה אשית ביקורתית, הן זקוקות לאישור, חיזוק ועידוד במהלך תהליך למידה ולמען הכוונה וחיזוק הביטחון שלהן בתהליך הלימודי.
לכן, אני מאמינה כי הכוונה ותרגול בשימושים המגוונים וברבדים השונים שיש למידע המקוון להציע יד ביד עם הכוונה, תמיכה ועידוד המורה, הן המפתח לתלמידים סקרניים, מפותחים ומוצלחים עוד יותר.
שלי, אני סקרנית- האם תוכלי לכתוב כמה אפליקציות שהתלמידות ציינו?
השבמחקבנוגע לתשובות התלמידות, לפעמים כששואלים בקבוצה ואחת התלמידות עונה, שאר התלמידות פותרות עצמן מחשיבה ועונות את אותה התשובה (דרך אגב, זה קורה לא רק אצל תלמידות :)) הפוסט שלך גרם לי לחשוב על עוד משהו: רוב המורים בבית הספר גם כן לא מכירים אפליקציות וכלים לצרכי הוראה. מהנסיון שלי כמורה, כשאני מציגה לתלמידות כלים דיגיטליים הן מתלהבות מאוד. פעם אחת אף הציעו לי לעשות הדרכה למורים האחרים בבית הספר. כלומר, יש לנו פה הזדמנות לחבר עצמנו לתלמידות, "למתג" עצמנו כעכשוויות ורלוונטיות מעבר לתכני ההוראה. מה דעתכן?
מסכימה איתך שירי, כשאני מציגה משהו טכנולוגי חדש או שאני מדברת על דברים שאפשר לעשות במדיה התלמידים מתלהבים וגם צוות המורים. אני חושבת שחשוב להיות "בעניינים" וללמוד ולהתעדכן כל הזמן על מנת להתחבר לדור שאנחנו מלמדים.
מחקאופסס העלתי מהטלפון זאת שבי אברמוביץ ולא גלעד... חחח
מחקאני רוצה להגיב ולומר שיש לי איזו הרגשה שאפליקציות ואתרים שונים משמשים אותנו בעיקר ל'שטויות' ולא מספיק להעברה ורכישה של תכנים רציניים. יכול להיות?
השבמחקאני רוצה להגיב ולומר שיש לי איזו הרגשה שאפליקציות ואתרים שונים משמשים אותנו בעיקר ל'שטויות' ולא מספיק להעברה ורכישה של תכנים רציניים. יכול להיות?
השבמחקאני מסכימה שיש אפליקציות "בזבוז זמן" אבל יש אפליקציות שיכולות לקדם את הלמידה. חשוב לחשוב מה רוצים להשיג ואז להתאים את האפליקציה. השימוש בכלים יכול לדעתי לסייע בכמה מצבים ובעיקר: בקידום המוטיבציה ווהנאה מהלמידה, בתצוגה ויזואלית וברורה של נתונים ושכבות מידע, באיסוף מקורות מידע וחומרים ובהתאמה לצורכי למידה שונים של תלמידים
השבמחק