יום שבת, 5 במרץ 2016

מיומנות ילדי העתיד

למידה מתרחשת בכל רגע נתון בחיינו , בתנאי שנאפשר לעצמנו לחוות ולקלוט מסרים , להקיש מדבר לדבר ולחבר לעניין חדש .
החיבור אל המסך מעורר בי קצת מחלוקת , מצד אחד החיבור אל האינטרנט והאפשרויות הנפתחות בפנינו ,הן אינסופיות ומעשירות את הידע וההשכלה שלנו , את התקשורת בינינו . מצד שני אני חוששת שהדבר יכול לגרום להתמכרות שיכולה להביא לאיבוד הקשר האנושי בינינו כאנשים, יכול לגרום לאיבוד יכולת הלמידה מהסובב אותנו : אנשים, טבע , בע"ח ועוד .
תפקידנו כהורים וכמחנכים הוא למצוא את האיזון שבכך , לכוון את הילדים גם אל פרקטיקת השימוש במחשב , באינטרנט ,אך, גם לשמר ולפתח את היכולות הרגשיות, קוגניטיביות בלמידה מהסובב החי והנושם.

כמורים ותלמידים למחול , מבחינתי האישית , אני נחשפת יותר ויותר לאפשרויות האינטרנטיות ומגלה עולם עשיר שיכול לתרום ללמידה שלנו בתחומים המחול השונים , אך, רק בגדר ההעשרה ולא יכול להוות תחליף לחווייה המעשית, הגופנית והרגשית.
מבחינת תלמידותיי בתולדות המחול , אני מוצאת שהן לא ממש מחוברות למדיה , לחיפוש במדיה , אני מנסה לעוררן לחיפוש , כרגע נתקלת בקושי מסוים מצידן ,אך, מאמינה שככל שנתנסה יותר בזה , המוטיבציה שלהן תעלה .

לסיכום , ככל שמלמדים ילד צעיר להשתמש במחשב , הוא יהיה סקרן יותר וישלוט טוב יותר באפשרויות השימוש בכך , אך, עלינו לזכור שתפקידנו כמבוגר ( הורה, מורה ) הוא לאזן בין החיפוש הגופני, קוגניטיבי, רגשי לבין החיפוש הדיגיטלי, קוגניטיבי. 

תגובה 1:

  1. רויטל, אני מבינה שאת מעוניינת לחבר את התלמידות לשימוש במדיה (במידה) אך חווה קושי. אשמח שתנסי לזהות מהם הקשיים ואסייע לך למצוא את הדרך אליהן

    השבמחק