אורלי היתה מורה שלי לג'אז לפני שנים רבות מאוד. כנערה, הערצתי אותה מאוד והאיכויות המעמיקות שלה היו שם אפילו בשיעורי הג'אז. אני חושבת שהנושא שעלה אצלי באופן ברור בעת הראיון היה אותנטיות וחקר בתהליך היצירה.
במידה רבה אני מזדהה עם מה שכתבה סיון בבלוג על זהות האמן היוצר לקושי שלנו כמורות לקומפוזיציה להוציא מהתלמידים אותנטיות בתהליך היצירה.
במידה רבה אני מזדהה עם מה שכתבה סיון בבלוג על זהות האמן היוצר לקושי שלנו כמורות לקומפוזיציה להוציא מהתלמידים אותנטיות בתהליך היצירה.
אני רוצה להשתמש בכוח שלי כמורה לתולדות המחול שמקנה ידע שישרת את התלמידים גם בתהליך היצירה ואפילו באופן לא מודע. במקרה הזה, אפשר לחשוף את התלמידים לתהליכי יצירה של כוריאוגרפים מוכרים ובכך להראות להם כיצד הם עובדים ומהם מקורות ההשראה האפשריים. הפעילות יכולה להעשיר את הידע על אותו כוריאוגרף וגם להדגים להם את התהליך בתקווה שיקחו מהלמידה משהו לעבודה האישית שלהם.
דוגמאות שכאלה אפשר לראות בסרט על קיליאן "הדרך לנקודת המפגש" שמדבר על ההשראה שלו ליצירה "Stamping Ground" או להראות את "Out of Focus" על אוהד נהרין או אפילו קטע מהראיון עם אורלי פורטל. למעשה כל יוצר שיש לנו חומר מתאים לגביו, ראיון, כתבה או ידע אישי, יכול להתאים. כדאי להתמקד ולהתעכב על תהליך היצירה ולשים דגש על הדרך. אפשר כמובן לחבר את התהליך ליצירה ספציפית אם יש כזו או לכמה יצירות אם מדובר בסגנון.
תמה, את מציעה שילוב מעניין של הוראה תאורטית ליצירה. אני מציעה שתחשבי על פיתוח הרעיון למשימת הסיכום שלך. הזכרת את out of focus הנה קישור: https://www.youtube.com/watch?v=TxFxuHdXtx8
השבמחקוהנה קישור ל סרט על ירי קיליאן :https://www.youtube.com/watch?v=LtjAyblu3qo
אוקיי, אתחיל לחשוב בכיוון. תודה
השבמחק