בעקבות הריאיון עם אורלי פורטל (המרתקת!) הייתי מעלה את הסוגייה המתבקשת והיא:
נוכחות של מחול פולקלוריסטי בישראל
הייתי מציגה לתלמידות את הנושא -
מהו מחול פולקלוריסטי? איזה מחול פולקלוריסטי יש בישראל? בעבר ובהווה..
מה חשיבותו ונוכחותו במפת המחול בישראל?
בנוסף, הייתי מציגה להן יוצרים ויצירות ששילבו או הציגו מחול פולקלוריסטי החל מברוך אגדתי ושרה לוי -תנאי, דרך ברק מרשל ועד מופע עכשווי כמו זה של אורלי פורטל
הייתי מעלה את השאלה - מדוע מחול פולקלוריסטי כמעט ולא עולה על במות גדולות ועומד בפני עצמו אלא במקרה הטוב, רק משולב בתוך מחול עכשווי?
אני חושבת שזה נושא מרתק ויש לו קשר ישיר לנושא ההשתלמות. מעניין לבדוק כיצד מחול פולקלוריסטי התקבע בתודעה כמחול עממי במובן הרע של המושג, אילו תפיסות פוליטיות הובילו לכך שמחול מזרחי כמעט ולא מופיע בפסטיבלים מכובדים או במות גדולות . מדהים בעיניי שהיצירה החדשה של אורלי פורטל עולה על בימת סוזן דלל והיא לא 'מסתירה' את העובדה שזה מחול ערבי או משלבת אותו בתוך מחול עכשווי אלא מתגאה על כך ובכך תורמת לפתיחות שלנו בנושא.
נוכחות של מחול פולקלוריסטי בישראל
הייתי מציגה לתלמידות את הנושא -
מהו מחול פולקלוריסטי? איזה מחול פולקלוריסטי יש בישראל? בעבר ובהווה..
מה חשיבותו ונוכחותו במפת המחול בישראל?
בנוסף, הייתי מציגה להן יוצרים ויצירות ששילבו או הציגו מחול פולקלוריסטי החל מברוך אגדתי ושרה לוי -תנאי, דרך ברק מרשל ועד מופע עכשווי כמו זה של אורלי פורטל
הייתי מעלה את השאלה - מדוע מחול פולקלוריסטי כמעט ולא עולה על במות גדולות ועומד בפני עצמו אלא במקרה הטוב, רק משולב בתוך מחול עכשווי?
אני חושבת שזה נושא מרתק ויש לו קשר ישיר לנושא ההשתלמות. מעניין לבדוק כיצד מחול פולקלוריסטי התקבע בתודעה כמחול עממי במובן הרע של המושג, אילו תפיסות פוליטיות הובילו לכך שמחול מזרחי כמעט ולא מופיע בפסטיבלים מכובדים או במות גדולות . מדהים בעיניי שהיצירה החדשה של אורלי פורטל עולה על בימת סוזן דלל והיא לא 'מסתירה' את העובדה שזה מחול ערבי או משלבת אותו בתוך מחול עכשווי אלא מתגאה על כך ובכך תורמת לפתיחות שלנו בנושא.
ענבל, את מעלה שאלה מרתקת שניתן להעמיק בה ולחקור דרכה יוצרים נוספים כפי שהצגת. הייתי מסמנת לך שאלה זו למחשבה ופיתוח במשימת הסיכום. נרחיב על כך ביחידה הבאה
השבמחק