יום שבת, 19 במרץ 2016

" מבנה הסמכות הדיגיטלית"

" מבנה הסמכות הדיגיטלית"
"עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא". לקח לי זמן להתגבר ולבצע את הפעילות של "חוכמת ההמונים". אחת הסיבות היא שאני לא פעילה מי יודע מה ברשתות החברתיות, גם לא פיתחתי מיומנות לכתוב פוסטים וגם לא יודעת להגיב על הפוסטים של אחרים. אני יותר אוהבת לקרוא את הדברים המעניינים שכותבים אחרים. (אחת הסיבות היא שאני די מתביישת לחלוק עם אחרים את דעתי, לא בטוחה בעצמי בכלל...)
פרסמתי את השאלה שלי בפייסבוק, דרך אגב זו הפעם הראשונה שפרסמתי משהו חוץ מתמונה. עקב חוסר הניסיון גיליתי שפרסמתי 6 פעמים אותו דבר... בנוסף כתבי ב-4  קבוצות וואטסאפ, 2 מהן של תלמידות שלי, אחת של מורות למחול ואחת של חברי ילדות שלי. החלטתי להתמקד בשאלה על מעמד האישה בחברה כך נראתה השאלה:
הביטו בשני קטעי הוידיאו וענו על השאלה: מעמד האישה עבר תהפוכות במהלך ההיסטוריה, מהו לדעתכם היחס למעמדה של האישה המוצג ביצירות? הביעו את דעתכם על סמך נקודות הבאות:
·         ביטוי חזותי
·         היבט היסטורי
·         היבט של היוצר
כן, השאלה יצאה מורכבת מידי עבור רוב האנשים ( חוץ משתי התלמידות החרוצות מאד אף אחד לא הגיב), חיכיתי בהתרגשות יומיים, לאחר מכן הבנתי שהנושא אבוד, ב 8 במרץ, ביום האישה הבינלאומי, החלטתי למקד את שאלתי לנושא יותר מדויק ופחות מתחכם. שוב פרסמתי בפייסבוק וב3 קבוצות וואטסאפ,הפעם לא שאלתי את התלמידות.
זאת השאלה ששאלתי בפעם השנייה: מהו מעמד  האישה בזמננו ?אילו תכונות אנו מייחסים לה בעידן בו אנו חיים? מה הם המאפיינים של דמות האישה?
ההיענות הייתה  גבוהה יותר, קונסטרוקטיבית ואיכותית, במקרים מסוימים, השאלה הפכה לדיון מחוץ למרחב הווירטואלי וקיבל המשכיות. באמת היה ניסיון יפה ומרגש, מעניין שאף גבר לא התייחס לשאלה, היו תגובות רק של נשים.
עכשיו על השימוש בכלי במהלך ההוראה. בתחילת השנה, בשיעור תולדות לכיתה י' , עשינו שימוש בסמארטפונים על מנת לחפש מידע ולהפוך אותו לידע. שיעור היה מוקדש לנושא המחול ככלל, חיפשנו מונחים והגדרות למלים של ההרצאה. מלאנו את המלים במשמעות, לקראת סוף השיעור הבנות דיברו במודעות והבנה ומלים כמו "מחול", "ריקוד", "תנועה" קיבלו משמעות. השיעור היה בהחלט פעיל, היה לבנות עניין  למצוא את ההגדרות, התפתחה תחרות חיובית, מי הראשונה מוצאת את המידע וחולקת אותו עם שאר הכיתה.

מהניסיון שלי ייקח לי עוד זמן להבין כיצד אני יכולה להשתמש בכלי של "חוכמת ההמונים" ולהפוך אותו לאחת הנקודות המרכזיות בהוראה.

תגובה 1:

  1. ילנה, קודם כל יפה מאוד שלא ויתרת! הדוגמה שלך מציגה בצורה מאוד ברורה את השאלה- מתי הרשת החברתית יכולה לסייע ומה סוג השאלה המתאים לסביבה? כשהצגת "שאלה לבגרות, ברשת החברתית לא קיבלת תשובה. השאלה מורכבת מדי. הרשת החברתית מזמנת מענה קצר וממוקד ולא ניתוח יצירה. אגב, הרעיון של השאלה נהדר, שווה לאמץ לבחינות. אחכ צימצמת את השאלה, בחרת מועד רלונטי וזה היווה טריגר למענה רחב יותר. יופי.

    השבמחק