יום ראשון, 27 במרץ 2016

משימה 7- ראיון עם הכוריאוגרפית והרקדנית אורלי פורטל

הסוגייה שעניינה אותי בראיון של אורלי פורטל היא "הטקסט בתוך יצירת המחול".

אורלי פותחת את יצירתה החדשה עם טקסט הנקרא- "ארבינה", משמע- מועקה. היא מדברת על המועקה הפיזית בגוף -

"אני ממש מביאה תיאור מילולי של המקום שבו יושבת המועקה. המועקה הזאת היא תוצאה של כאב פרטי, קולקטיבי, היסטורי ואישי".

אורלי מוסיפה ומספרת שהמופע נפתח עם המילים של הטקסט על גבי המסך מכיוון שרצתה שהקהל יבין ויכניס לסיפור. " זו קומפוזיציה של מילים על המסך, אין תנועה, אני עומדת שם... זה במרוקאית... ערבית מדוברת...".

"לקחתי את השפה ונתתי לה במה והרבה מאוד. אני לא יודעת, יש בזה בעינייך אמירה פוליטית?! "

שאלה שהייתי מעלה לדיון בקרב התלמידים היא-

האם שילובו של טקסט מילולי, חזותי, או קולי ביצירת מחול מגביר את עוצמתו החוייתית, או מוביל לצמצום החוויה והדמיון של הצופה?

מצרפת מאמר מעניין שבוחן את היחס בין טקסט מילולי לבין טקסט מחולי תוך ניתוח ההבדלים המהותיים בין הצגה להמשגה, ומנסה להבין את כוחה הייחודי של לשון המחול.

http://cms.education.gov.il/NR/rdonlyres/F30AB6E4-FF98-4B9B-BF26-89D04AD5D175/111498/Text.pdf

ממליצה לקרוא- מאוד מעניין,
סמדר (:

תגובה 1:

  1. סמדר, את מציעה התבוננות על שילוב בין טקסט למחול. נושא מעניין שיכול גם כן להופיע כבסיס לעבודת חקר. מציעה שתחשבי על כך בכיוון משימת הסיכום שלך, אולי בהתבוננות על יוצר מסוים או על אורלי פורטל. תודה על הטקסט שצרפת, מתכוונת לקרוא בקרוב

    השבמחק