יום שבת, 5 במרץ 2016

מבנה הסמכות הדיגיטלית - חלק ב'

יש לי קבוצת תלמידות מקסימות בתיכון הצעיר (כיתה ז' עד ט') ויש לנו וואצאפ קבוצתי, שכמובן אחת התלמידות יזמה! הן שואלות שאלות וההתכתבות היא לצורך פעילויות השיעור. 
במסגרת השיעור יוצרים 1 (שיעור מחול מודרני בשילוב קומפוזיציה ) פרסמתי להן מוזיקה מבלי לשאול שאלה, רציתי לראות האם הן יזהו את המוזיקה ואת היצירת המחול שעליה נכתבה המוזיקה. פרסמתי את המוזיקה של פולחן האביב ותוכך כמה דקות קיבלתי תגובות. כולן השתתפו בהתכתבות, תחילה ההתכתבות הייתה עם תשובות כמו "מוזיקה יפה, שלי מי" או "מה זה לריקוד שלנו?" לא הגבתי ונתתי להן להתכתב בינהן. ככול שהשיח בוואצפ התגבר כך המידע והתשובות היו מאוד איכותיות, הן חיפשו באינטרנט את המידע על המוזיקה ומקורה, העלו סרטונים של היצירה מאת פינה באוש ועמנואל גת הרגשתי כי שיעור תולדות המחול מתרחש בוואצאפ ובסך הכל העלתי להן רק את המוזיקה... מבחינתי זה מדהים שהשיח היה איכותי וענייני ואפשר להן לחפש מידע ולחקור על אותה מוזיקה. 

3 תגובות:

  1. תודה על רעיון מעולה שבי. בטוח שאשתמש בו.

    השבמחק
  2. שבי, אשריך! תרשי לי להרגיע את עצמנו ולטעון שהתלמידות שלך יוצאות דופן ביצר הסקרנות שלהן. אולם, כמו שכתבה רחל, מדגדג לי לנסות גם. בעצם הצגת להן טיזר ואיפשרת להן להתנסות בחיפוש המידע. האם תוכלי לשתף ולכתוב באיזו מידה התערבת בשיח? וגם, איך תסכמי את הפעילות בפני התלמידות?

    השבמחק
  3. אכן עשיתי להן טיזר. זוהי קבוצה של קשקשניות, כלומר אוהבות לדבר ובמיוחד להתכתב. הרעיון לשלוח את המוזיקה עלה לאחר שיעור שבו לימדתי אותן קטע תנועתי וכל פעם שיניתי את המוזיקה, זה הרגיז אותן וכששלחתי את המוזיקה הן התלהבו חשבו שזאת המוזיקה לריקוד. לא הגבתי להתכתבות כי הייתי עסוקה עם הילדים שלי אחר הצהריים. בערב כשראיתי את ההתכתבות הן כבר שיתפו את הקטעים מהיוטיוב וניהלו שיח בינהן. ביום שלישי אני פוגשת אותן ואסכם איתן את הפעילות...מבטיחה לשתף!

    השבמחק