בעקבות ההשתלמות ובעקבות פוסט שהעליתי בעבר כאן,
העליתי שאלה בקבוצת ווטסאפ של קולגות מורות למחול:
האם יש שוויון מגדרי בעולם המחול הישראלי מבחינת יוצרים ?
התפתח דיון מעניין :
בתחילה הובאו דוגמאות רבות ליוצרים ישראלים (אוהד נהרין, רמי באר) מול יוצרות ישראליות בהווה (נועה ורטהיים, רינה שיינפלד)
אחר כך הדיון התפתח דווקא אל בראייה לאחור אל העבר ואל יוצרת משמעותית כמו שרה לוי תנאי
בהמשך חשבנו מי נמצא בשולי היצירה ומי במרכז.. מי נחשב ממלכתי ומי פרינג'...
תהינו האם הייתה פעם דומיננטיות נשית ואולי היום היא גברית?
הדעות היו חלוקות אבל היה רוב שהרגיש שיש היום דומיננטיות גברית , לא חד משמעית אבל קיימת.
חלק קטן מהמתדיינות העלו דוגמאות ליצירות, חלק רק ציינו שמות וכמובן חלק לא השתתפו כלל.
אני העליתי כתבה בנושא בתקווה לעורר את הדיון לעוד לינקים ומאמרים אבל זה לא צלח. אני חייבת להודות שאם מישהי אחרת הייתה מעלה שאלה , לבטח לא הייתי טורחת להעלות לינקים אלא רק מגיבה.. אני חושבת שיש משהו שיטחי בעולם הווטסאפ (וגם בעולם הפייסבוק) , גם אם יש תשובות מחוכמות ומעמיקות , זה תמיד זבנג וגמרנו - קצר ולעניין, בלי לינקים/מקורות/מאמרים. יש משהו במדיה הזו , לפחות בחוויה שלי שגורם לכל דיון (מעניין ככל שיהיה) להיות די שטחי.
בכיתה בה אני מלמדת תלמידות מכינות הרצאות קצרות על יצירות מחול שהן בוחרות, מדובר בתלמידות כיתה ח'
בתחילת השנה אני מקדישה לפחות שיעור שמסביר ומכוון כיצד לאתר מקורות באינטרנט, כיצד לזהות מאמר מחקרי לעומת כתבה פשוטה , משווה בין מקור כמו כתבה בynet לבין קטע מתוך תזה וכו'.. מנחה אותן כיצד לחפש ומה לחפש. מניסיון העבר, אם לא אקיים שיעור הנחייה כזה , לרוב ההרצאות תהיינה מאוד שטחיות ומבוססות על ויקיפדיה בלבד.
העליתי שאלה בקבוצת ווטסאפ של קולגות מורות למחול:
האם יש שוויון מגדרי בעולם המחול הישראלי מבחינת יוצרים ?
התפתח דיון מעניין :
בתחילה הובאו דוגמאות רבות ליוצרים ישראלים (אוהד נהרין, רמי באר) מול יוצרות ישראליות בהווה (נועה ורטהיים, רינה שיינפלד)
אחר כך הדיון התפתח דווקא אל בראייה לאחור אל העבר ואל יוצרת משמעותית כמו שרה לוי תנאי
בהמשך חשבנו מי נמצא בשולי היצירה ומי במרכז.. מי נחשב ממלכתי ומי פרינג'...
תהינו האם הייתה פעם דומיננטיות נשית ואולי היום היא גברית?
הדעות היו חלוקות אבל היה רוב שהרגיש שיש היום דומיננטיות גברית , לא חד משמעית אבל קיימת.
חלק קטן מהמתדיינות העלו דוגמאות ליצירות, חלק רק ציינו שמות וכמובן חלק לא השתתפו כלל.
אני העליתי כתבה בנושא בתקווה לעורר את הדיון לעוד לינקים ומאמרים אבל זה לא צלח. אני חייבת להודות שאם מישהי אחרת הייתה מעלה שאלה , לבטח לא הייתי טורחת להעלות לינקים אלא רק מגיבה.. אני חושבת שיש משהו שיטחי בעולם הווטסאפ (וגם בעולם הפייסבוק) , גם אם יש תשובות מחוכמות ומעמיקות , זה תמיד זבנג וגמרנו - קצר ולעניין, בלי לינקים/מקורות/מאמרים. יש משהו במדיה הזו , לפחות בחוויה שלי שגורם לכל דיון (מעניין ככל שיהיה) להיות די שטחי.
בכיתה בה אני מלמדת תלמידות מכינות הרצאות קצרות על יצירות מחול שהן בוחרות, מדובר בתלמידות כיתה ח'
בתחילת השנה אני מקדישה לפחות שיעור שמסביר ומכוון כיצד לאתר מקורות באינטרנט, כיצד לזהות מאמר מחקרי לעומת כתבה פשוטה , משווה בין מקור כמו כתבה בynet לבין קטע מתוך תזה וכו'.. מנחה אותן כיצד לחפש ומה לחפש. מניסיון העבר, אם לא אקיים שיעור הנחייה כזה , לרוב ההרצאות תהיינה מאוד שטחיות ומבוססות על ויקיפדיה בלבד.
ענבל את מעלה מסקנות מעניינות. אני חושבת שהתובנה העיקרית ממה שכתבת היא שהסביבה חשובה. כלומר, קבוצת וואטסאפ משמשת ל instant messaging, כלומר, אנשים מצפים לתקשורת קצרה ומתומצתת. מההתנסויות של משתלמות נוספות אני רואה שלא מתקבלות שם תשובות משמעותיות (אולי למעט המקרה של שבי). כשמסתכלים על פייסבוק יש מקום קצת להארכה, לשם כבר מעלים לינקים למאמרים. אבל גם, שם סוג הקבוצה חשוב. אם מדובר בקבוצת מומחים יש סיכוי לדיון יותר מעמיק ומשמעותי. אם נפרסם פוסט פשוט על הלוח שלנו, לא יודעת אם נקבל תגובה יותר מ like.
השבמחק