ראשית, מצטרפת לתחושותיהן של סיון ורחל- התלמידות מחכות לרגע שבו אסגיר את דעתי האישית (בכל נושא שהוא). ואני מרגישה שברגע שאמרתי את דעתי, הן "מגמדות" את דעתן. אני משתדלת לומר מה דעתי, ובעיקר לספר על תהליכי שינוי שעברתי ביחס לנושא המדובר או על התלבטויות לגביו, אבל מנסה לעשות את זה לאחר שכל התלמידות הביעו את דעתן האישית.
ביחס לסוגיה השלישית שהוצגה במשימה (יצירת מחול נוספת המתייחסת לנושא חינוך- פוליטיקה- ערכים- מחול) אני רוצה להעלות מחשבה-
בשיחה הציג ד"ר ניר מיכאלי את ההגדרה של עדי אופיר ל"פוליטי"- כל דבר שמערער על המצב הקיים, שבא לסדוק את המחשבה על המציאות הקיימת, לתת אלטרנטיבה.
לפי ההגדרה הזו אפשר להתייחס להרבה יצירות מחול פורצות דרך כ"פוליטיות", שכן הן משנות את תפיסת המחול ומערערות על הקיים (לדוגמא- מבשרות המחול המודרני ביחס לבלט שקדם להן, המחול הפוסט-מודרני ביחס למחול המודרני וכד').
אשמח לשמוע מה דעתכן.
וסתם ככה להרחבה, מצרפת קישורים לשני מאמרים שעוסקים במחול פוליטי. האחד של גיורא מנור (מחול בישראל, 1997) והשני של דוד קישיק (אלכסון, 2013).
מנור גיורא, מחול פוליטי, מחול בישראל, גיליון 10, 1997, עמ' 6-13.
קישיק דוד, אני מחול פוליטי, אלכסון (כ"ע דיגיטלי), 2013.
ביחס לסוגיה השלישית שהוצגה במשימה (יצירת מחול נוספת המתייחסת לנושא חינוך- פוליטיקה- ערכים- מחול) אני רוצה להעלות מחשבה-
בשיחה הציג ד"ר ניר מיכאלי את ההגדרה של עדי אופיר ל"פוליטי"- כל דבר שמערער על המצב הקיים, שבא לסדוק את המחשבה על המציאות הקיימת, לתת אלטרנטיבה.
לפי ההגדרה הזו אפשר להתייחס להרבה יצירות מחול פורצות דרך כ"פוליטיות", שכן הן משנות את תפיסת המחול ומערערות על הקיים (לדוגמא- מבשרות המחול המודרני ביחס לבלט שקדם להן, המחול הפוסט-מודרני ביחס למחול המודרני וכד').
אשמח לשמוע מה דעתכן.
וסתם ככה להרחבה, מצרפת קישורים לשני מאמרים שעוסקים במחול פוליטי. האחד של גיורא מנור (מחול בישראל, 1997) והשני של דוד קישיק (אלכסון, 2013).
מנור גיורא, מחול פוליטי, מחול בישראל, גיליון 10, 1997, עמ' 6-13.
קישיק דוד, אני מחול פוליטי, אלכסון (כ"ע דיגיטלי), 2013.
שלומית תודה! אני חושבת שבאותה הרוח ניתן כמובן להסתכל על יצירות הבלט רוס ועל חתרנותו כנגד הממסד
השבמחקוגם מדגדג לי בקצות האצבעות המחול בין שתי מלחמות עולם, לאבאן, קרויצברג ויגמן
השבמחק