שיוויון בין המינים, מעמד האישה, אלימות נגד נשים - נושאים אלה, שגם דיברה עליהם ד"ר דנה מיילס, בהרצאתה
המרתקת, מאוד מעסיקים אותי ואני מרבה לשתף את התלמידות ולחשוף אותן דרך עבודות מחול לסוגיות אלה.
השבוע כשלימדתי על איזדורה דנקן, הרגשתי שהתלמידות מתייחסות ב"מעין כבוד" אליה, מעצם היותה פמינסטית.
בעבודות של פינה באוש יש עיסוק רב במגדר, באפיון ברור לנשים ולגברים. בעבודות מסויימות מביאה פינה באוש, בדרך האופיינית לה, אמירה ברורה על מה גברים יכולים ומה נשים לא.https://www.youtube.com/watch?v=4e3U0flBwJ0
אני חושבת שדרך קטע זה אפשר לפתח שיחה רחבה על גבולות ביחסים בין נשים וגברים, מה בין הטרדה מינית לפלירטוט.
לעומת זאת, צפינו בעבודתה של שרון איל L-E-V שבה אין גבר ואין אישה יש רק גוף שנע, והגוף הזה שווה לנשים ולגברים. עבודה זאת העלתה שוב את נושא השיוויון בין המינים מאספקט שונה לחלוטין. https://www.youtube.com/watch?v=LC6Y1UhoPRA
אני מוצאת שנושא זה מעסיק ומאוד מעניין גם את התלמידות במיוחד בגילן, ומעורר אותן לחשיבה רחבה על אומנות ככלי ביטוי חברתי/פוליטי.
המרתקת, מאוד מעסיקים אותי ואני מרבה לשתף את התלמידות ולחשוף אותן דרך עבודות מחול לסוגיות אלה.
השבוע כשלימדתי על איזדורה דנקן, הרגשתי שהתלמידות מתייחסות ב"מעין כבוד" אליה, מעצם היותה פמינסטית.
בעבודות של פינה באוש יש עיסוק רב במגדר, באפיון ברור לנשים ולגברים. בעבודות מסויימות מביאה פינה באוש, בדרך האופיינית לה, אמירה ברורה על מה גברים יכולים ומה נשים לא.https://www.youtube.com/watch?v=4e3U0flBwJ0
אני חושבת שדרך קטע זה אפשר לפתח שיחה רחבה על גבולות ביחסים בין נשים וגברים, מה בין הטרדה מינית לפלירטוט.
לעומת זאת, צפינו בעבודתה של שרון איל L-E-V שבה אין גבר ואין אישה יש רק גוף שנע, והגוף הזה שווה לנשים ולגברים. עבודה זאת העלתה שוב את נושא השיוויון בין המינים מאספקט שונה לחלוטין. https://www.youtube.com/watch?v=LC6Y1UhoPRA
אני מוצאת שנושא זה מעסיק ומאוד מעניין גם את התלמידות במיוחד בגילן, ומעורר אותן לחשיבה רחבה על אומנות ככלי ביטוי חברתי/פוליטי.
הי קרן,
השבמחקהנושא אכן מעניין, אבל בנות כמה התלמידות שלך??? מאיזה גיל אפשר לדבר עם התלמידים על הנושאים האלו?
תודה,
סמדר.