שלום לכולן
המופע "אוהבים ערבים " , ממשיך להדהד אצלי עד היום . הוא מציף הרבה שאלות הנוגעות בזהות , מצבנו בחברה הישראלית , האם נכון להציגו בפני בני נוער , באיזה גיל ?
במידה והייתי בוחרת להציגו בפני תלמידותיי , הייתי עוסקת בשני נושאים : סטריאוטיפ וזהות
סטריאוטיפ .
1. מהו סטריאוטיפ?
2. איזה סטריאוטיפים אנו מכירים / משתמשים בהם ?
3. למה אנו משתמשים בהם ?
4. איזה צורך מבטא "הדבקת " הסטריאוטיפ?
זהות
1. מהי זהות ? אזרחית / חברתית / פוליטית / תרבותית
2. האם חשובה הזהות לאדם ? למה ?
3. מה מקנה זהות ?
4. האם אדם רשאי לדרוש מאדם אחר לשנות זהותו ?
זהות וסטריאוטיפ שני דברים דומים או שונים ?
אני חושבת שהמופע הנ"ל מציב מראה מאוד מורכבת וקשה של החברה שלנו כיום , הוא נוגע בנושא אחד ערבים-יהודים ,אך , ניתן להשליכו , כפי שהלל קוגן אומר , על כל קבוצה חברתית / אתנית / קהילה . ומשום כך חשוב לברר את שני המושגים הנ"ל שהעליתי ,לפני הצפייה במופע , כהכנה לתלמידים .
הצופה הבוגר מגיע עם עמדה מסוימת עם רקע ותפישה חברתית מסוימת ויש לו את הכלים לנתח את מה שקורה ביצירה .
תלמידה בגיל ההתבגרות , שהדעות והמחשבות עוד לא מעוצבות עד תומן ( ברוב המקרים ) זקוקה להכוונה ובירור מושגים אילו שלכאורה ברורים וידועים.
אשמח לתגובתכן ואולי לשאלות נוספות שהעולות אצלכן בהקשר לשני הנושאים שהעליתי
תודה
רויטל
המופע "אוהבים ערבים " , ממשיך להדהד אצלי עד היום . הוא מציף הרבה שאלות הנוגעות בזהות , מצבנו בחברה הישראלית , האם נכון להציגו בפני בני נוער , באיזה גיל ?
במידה והייתי בוחרת להציגו בפני תלמידותיי , הייתי עוסקת בשני נושאים : סטריאוטיפ וזהות
סטריאוטיפ .
1. מהו סטריאוטיפ?
2. איזה סטריאוטיפים אנו מכירים / משתמשים בהם ?
3. למה אנו משתמשים בהם ?
4. איזה צורך מבטא "הדבקת " הסטריאוטיפ?
זהות
1. מהי זהות ? אזרחית / חברתית / פוליטית / תרבותית
2. האם חשובה הזהות לאדם ? למה ?
3. מה מקנה זהות ?
4. האם אדם רשאי לדרוש מאדם אחר לשנות זהותו ?
זהות וסטריאוטיפ שני דברים דומים או שונים ?
אני חושבת שהמופע הנ"ל מציב מראה מאוד מורכבת וקשה של החברה שלנו כיום , הוא נוגע בנושא אחד ערבים-יהודים ,אך , ניתן להשליכו , כפי שהלל קוגן אומר , על כל קבוצה חברתית / אתנית / קהילה . ומשום כך חשוב לברר את שני המושגים הנ"ל שהעליתי ,לפני הצפייה במופע , כהכנה לתלמידים .
הצופה הבוגר מגיע עם עמדה מסוימת עם רקע ותפישה חברתית מסוימת ויש לו את הכלים לנתח את מה שקורה ביצירה .
תלמידה בגיל ההתבגרות , שהדעות והמחשבות עוד לא מעוצבות עד תומן ( ברוב המקרים ) זקוקה להכוונה ובירור מושגים אילו שלכאורה ברורים וידועים.
אשמח לתגובתכן ואולי לשאלות נוספות שהעולות אצלכן בהקשר לשני הנושאים שהעליתי
תודה
רויטל
אשמח אם נפתח את הדיון בשתי הסוגיות שהצעת: סטריאוטיפ וזהות. בואו ננסה לחשוב אילו יצירות יכולות לייצג את הנושאים?
השבמחקרויטל אני מאוד מתחברת לנושאים שבחרת להעלות בעקבות המופע.גם כשאני כתבתי פוסט לבלוג התחבטתי במה להתמקד...והזהות הייתה חלק מההתלבטות שלי.
השבמחקסטריאוטיפ לטעמי הוא נושא מאוד חשוב וטוב ללמד/לדון/ליצור עם התלמידים,הוא נושא שקיים ברגעים וסיטואציות רבות מחיי היום יום.
תודה.