סצנת הפתיחה מסיפור הפרברים
בקישור הנ"ל ניתן לצפות בקטע הפתיחה מסיפור הפרברים.
מצאתי לנכון לפתוח עם קישור זה המציג את הרקע לסיפור עלילה: המחזמר "ספור הפרברים" הוא עיבוד מודרני של המחזה "רומיאו ויוליה" מאת שייקספיר. זירת האירועים של המחזה המקורי הועברה מוורונה במאה השש- עשרה לניו- יורק של אמצע המאה העשרים. את זוג האוהבים הקלאסי רומיאו ויוליה מחליפים מריה וטוני. במקום מאבק בין שתי משפחות יריבות קפולט ומונטגו המחזמר מציג מאבק בין שתי חבורות רחוב: סילונים אמריקאים, נגד כרישים מהגרים מפורטו ריקו.
מצאתי לנכון לפתוח עם קישור זה המציג את הרקע לסיפור עלילה: המחזמר "ספור הפרברים" הוא עיבוד מודרני של המחזה "רומיאו ויוליה" מאת שייקספיר. זירת האירועים של המחזה המקורי הועברה מוורונה במאה השש- עשרה לניו- יורק של אמצע המאה העשרים. את זוג האוהבים הקלאסי רומיאו ויוליה מחליפים מריה וטוני. במקום מאבק בין שתי משפחות יריבות קפולט ומונטגו המחזמר מציג מאבק בין שתי חבורות רחוב: סילונים אמריקאים, נגד כרישים מהגרים מפורטו ריקו.
פלאש מוב= התכנסות מפתיעה של קבוצת אנשים גדולה במקום ציבורי כלשהו שמבצעת פעולה יוצאת מגדר הרגיל למשך זמן מסוים ונעלמת כפי שהופיעה.
על רקע השיחה המרתקת עם ד"ר דנה מילס בחרתי להתייחס לסגויה של התכנסות ציבורית למהלך תנועתי קצר, סוחף בעל אמירה מכוונת ומטרת ברורה- פלאש מוב.
האם פלאש מוב הוא מהלך פוליטי? האם הוא מחול? הרי קיימת התארגנות, עיסוק בנושא מובהק, קיימת מטרה ונקבע זמן לאירוע.
התכנסות המונית במקום ציבורי מזכיר התארגנות למחאה, הפגנה, עצומה.
מופעל לחץ חברתי בידי "הרוקדים" (שמא מפגינים) ע"י שפה תנועתית, בחירת מוזיקה רלוונטית (אם בכלל), ריכוז האנשים והפעלת עמדה וכוח (לא פיזי- או אולי כן...)
כפי שהתייחסה ד"ר דנה מילס "אמירה דרך המחול ולא דרך מילים", באירוע מסוג זה בדרך כלל יש אמירה מאוד ברורה בין אם חברתית, כלכלית, פוליטית, טקסית.
מתקיים שוויון בין הרוקדים, יש התעצמות, הצטרפות וגדילה של מניין הרוקדים. הכוח של כולם יחד וכל אחד לחוד.
יש מכנים תופעה זו "כנופיית בזק". כנופיה עושה קונוטציה לפשע, משהו אסור, מחתרתי.
האם ההיכרות בין האנשים המשתתפים ידועה מראש, או שמא הידיעה עוברת כמו רשת סודית והאחד לא יודע על האחר. ממש כמו התגייסות למשימה סודית, פעולת תגמול.
האירוע בדרך כלל יופק לצורכי ראווה וחוויה אך לא פעם תיצור מעצור עבור התנהלות החיים השוטפת. התקהלות, חסימת נתיבי תחבורה, הגעה למקום ציבורי בעל השפעה.
האם כל פלאש מוב הינו פוליטי, גם אם נעשה בהיקשר עקיף?
לא הצלחתי לראות את הוידאו של ההרצאה....
השבמחקביחידה 3 באולנט זה מופיע כלא זמין... שם ראית?
ענת, אני רואה את הסרטון ביחידה. תוכלי לנסות שוב?
מחקזה קישור ישיר: https://www.youtube.com/watch?v=ddF_foCKEZ8
סיון, האם תרצי להרחיב לגבי בחירתך בקטע מתוך "סיפור הפרברים"? האם את רואה בזה פלאש מוב? ובנוגע לשאלה האחרונה- האם כל פלאש מוב הוא פוליטי? מה נגיד לגבי אירועים שכאלו שנעשים במגמות מחול ובכלל על ידי בתי ספר?
השבמחקתגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחקבחרתי בסיפור הפרברים כי כשקראתי על פלאש מוב באינטרנט והועלתה ההתייחסות לכנופייה נזכרתי במחזמר. אני חושבת שלעריכה הקולנועית השפעה גדולה על האווירה ואופן הצגת התפתחות העלילה. הרגשתי שיש חיבור בין הקטע להגדרה של פלאש מוב בעניין כוחני, דריסת רגל, חבורה, עוצמה. אני מאמינה שלפלאש מוב היבט פוליטי אם כי נושא זה חודד אצלי עם קריאה מעמיקה על הנושא. למראית עין בדרך כלל ההתאגדות היא למטרה חברתית צודקת, נעלה. אם במסגרת בית ספרית אולי על מנת לפרסם את עבודת המגמה, יצירת עניין וזימון תלמידים חדשים לקחת חלק ולהצטרף. יש כאן גם מעיין הפגנת עוצמה שאולי תלמידים ייתבישו לעבור בין הכיתות ולספר על מגמה, ובאופן של פלאש מוב יש יחד, ריקוד, הזמנה. פוליטי לאו דווקא במשמעות חיובית או שלילית אלא ביחס לכוח של המונים, התאגדות.
השבמחקהרעיון של יחיד כיחיד או כחלק מקבוצה יכול להתפתח מבחינה תנועתית, מבחינה מבנית. האם יש לכן רעיון ליצירות שיכולות לחזק נושא זה? היחיד מול קבוצה, היחיד כחלק מקבוצה, כוחה של הקבוצה?
השבמחק