ההרצאה המרתקת של ד"ר דנה מילס גרמה לי לחשוב על נושאים שונים , חלק מהם העלתה ואחרים דווקא נושאים שמפתחים, משיקים או קשורים לסוגיות שעלו בהרצאתה.
אחת הסוגיות שעניינו אותי היא שוויון בין המינים ולאו דווקא מהאספקט של ביטויי שוויון ביצירות מחול אלא מהאספקט של שוויון בין המינים של יוצרי מחול ובעיקר ישראלים.
ההרצאה גרמה לי לחשוב מי הכוריאוגרפים הבולטים בישראל ומה המשמעות של כך.. מה המשמעות שהיוצר הכי משמעותי כאן הוא גבר? ואף מכונה 'האבא של המחול הישראלי'
http://www.haaretz.co.il/gallery/dance/.premium-1.2352852
מיהם הכוריאוגרפים העומדים במרכז הקונצנזוס ומיהם אלו שעומדים בשוליים ונחשבים לאוונגרדיים...?
אני לא טוענת שיש תשובה אחת ברורה אבל זו סוגייה מעניינת לחקירה ואינני חושבת שהדברים מקריים.
כמובן שכפי שיש כוריאגרפים גברים בלב הקונצנזוס (אוהד נהרין ורמי באר למשל) יש כוריאוגרפים גברים גם בשוליו (ארקדי זיידס) והדבר נכון גם לגבי נשים.. (רינה שיינפלד מול יסמין גודר) ובכל זאת - מה המשמעות של הדברים? והאם יש לנו כאן אמא למחול הישראלי..?
אפשר גם להרחיק ולחשוב על קובעי המדיניות, למשל - מה המשמעות שהמנהל של מרכז המחול הישראלי - סוזן דלל הוא גבר? האם זה מקרי..?
אומנם השיח הזה לא מדבר על המחול עצמו ועל יצירות מחול אבל הוא שיח מעניין בהקשר של נושא הקורס וההרצאה של ד"ר מילס
מעניין לשמוע את דעתכן....
אחת הסוגיות שעניינו אותי היא שוויון בין המינים ולאו דווקא מהאספקט של ביטויי שוויון ביצירות מחול אלא מהאספקט של שוויון בין המינים של יוצרי מחול ובעיקר ישראלים.
ההרצאה גרמה לי לחשוב מי הכוריאוגרפים הבולטים בישראל ומה המשמעות של כך.. מה המשמעות שהיוצר הכי משמעותי כאן הוא גבר? ואף מכונה 'האבא של המחול הישראלי'
http://www.haaretz.co.il/gallery/dance/.premium-1.2352852
מיהם הכוריאוגרפים העומדים במרכז הקונצנזוס ומיהם אלו שעומדים בשוליים ונחשבים לאוונגרדיים...?
אני לא טוענת שיש תשובה אחת ברורה אבל זו סוגייה מעניינת לחקירה ואינני חושבת שהדברים מקריים.
כמובן שכפי שיש כוריאגרפים גברים בלב הקונצנזוס (אוהד נהרין ורמי באר למשל) יש כוריאוגרפים גברים גם בשוליו (ארקדי זיידס) והדבר נכון גם לגבי נשים.. (רינה שיינפלד מול יסמין גודר) ובכל זאת - מה המשמעות של הדברים? והאם יש לנו כאן אמא למחול הישראלי..?
אפשר גם להרחיק ולחשוב על קובעי המדיניות, למשל - מה המשמעות שהמנהל של מרכז המחול הישראלי - סוזן דלל הוא גבר? האם זה מקרי..?
אומנם השיח הזה לא מדבר על המחול עצמו ועל יצירות מחול אבל הוא שיח מעניין בהקשר של נושא הקורס וההרצאה של ד"ר מילס
מעניין לשמוע את דעתכן....
ענבל יקירה.
השבמחקשאלות טובות וכמה מחשבות....
מצד אחד יאיר ורדי בסוזן אבל מצד שני נעמי פואטיס בעונת התרבות בירושלים... רמי באר ירש את יהודית ארנון שהיא האמא של להקת המחול הקיבוצית. ואם זאת גם לי יש תחושה שיש הרבה גברים מובילים בעולם המחול , וזאת ביחס לכמות הנמוכה שלהם ליומת נשים באחוזי העוסקים במחול.
האם אנחנו כנשים לוקחות חלק באחריות? האם אנחנו כנשים מעדיפות לראות גברים בעמדות השפעה? כי אנחנו רגילות לכך? כי אנחנו מיחסות לגבריות תכונות של עוצמה והובלה? זו שאלה בעיני ששווה לשאול אותה באמת.
האם אנחנו יכולות לפרגן לנשים אחרות בעמדות מפתח ? אני מאמינה שכן ואז עדיין נשאלת השאלה מה מנציח את המצב הזה? והאם הוא בתהליך של שינוי?
ענבל אהובה,
השבמחקהדברים שאת כותבת מעלים הרבה שאלות.
אם זאת, יש הרבה נשים שתרמו למחול הישראלי ועדיין תורמות כמו רינה שינפלד המדהימה, מורשת שרה לוי תנאי, ענבל פינטו, נועה ורטהיים ועוד. אני לא חושבת כמו בכתבה של עיתון הארץ כי אוהד נהרין הוא "האבא של המחול בארץ" יש לנו יצירות מחול נהדרות ומעניינות ולא תחת הכותרת בת-שבע ודי מצליחות בעולם. זה נכון שיש אחוז גדול יותר של גברים מנשים המובילים את המחול בארץ וזו שאלה ששווה לבדוק היכן קול האישה? אני מאמינה שחל שינוי בשנים האחרונות וזה עוד במגמת שינוי לעתיד ולדור הבא...
שבי וענת,
השבמחקהעליתן שאלות וסוגיות מעניינות, בדיוק כמו שהתכוונתי. לא אמרתי בשום צורה ואופן שאין נשים יוצרות מוכשרות ומובילות במחול הישראלי.. אבל - העליתי תהייה לנוכח המציאות שבה כרגע לדעתי יש בולטות של יותר גברים. ברמה העמוקה יותר כמובן שחשוב לברר מדוע זה כך? מהו המצב בשאר העולם? מהו המצב באמנויות אחרות ? ועוד ועוד ועוד...
תודה על התייחסותיכן