מחול - פוליטיקה - ערכים - חינוך.
שני נושאים חברתיים/ערכיים שהעלתי השנה בשיעורים הם - מעמד האישה וקבלת האחר.
ג'יזל של מץ אק עוררה בתלמידות שיחה ערה בנושא קבלת החריג בחברה. גם עבודת מחול של להקת DV8 שבה רוקד רקדן קטוע רגליים פתחה דיון על כמה אנו פתוחים בכלל לראות דבר כזה, האם היינו יכולות לשתף פעולה עם רקדן נכה. https://www.youtube.com/watch?v=QgUT0Ufmkbk
קטע מחול של סידי לארבי העוסק באלימות ודיכוי האישה שהראיתי לתלמידות עורר תגובות חזקות מצידן https://www.youtube.com/watch?v=jRJvw5KH0kE
אני רוצה להאמין שהעלאת נושאים אלה דרך אומנות, ובמיוחד אומנות שכל כך קרובה אליהן, מסבה את תשומת הלב, גורמת להן לחשוב ולהשליך את תחושותיהן לנושאים אחרים הרלוונטים בחיינו כאן כגון: אלימות, קבלה, סובלנות, הבנה, שיוויון וכד'.
שני נושאים חברתיים/ערכיים שהעלתי השנה בשיעורים הם - מעמד האישה וקבלת האחר.
ג'יזל של מץ אק עוררה בתלמידות שיחה ערה בנושא קבלת החריג בחברה. גם עבודת מחול של להקת DV8 שבה רוקד רקדן קטוע רגליים פתחה דיון על כמה אנו פתוחים בכלל לראות דבר כזה, האם היינו יכולות לשתף פעולה עם רקדן נכה. https://www.youtube.com/watch?v=QgUT0Ufmkbk
קטע מחול של סידי לארבי העוסק באלימות ודיכוי האישה שהראיתי לתלמידות עורר תגובות חזקות מצידן https://www.youtube.com/watch?v=jRJvw5KH0kE
אני רוצה להאמין שהעלאת נושאים אלה דרך אומנות, ובמיוחד אומנות שכל כך קרובה אליהן, מסבה את תשומת הלב, גורמת להן לחשוב ולהשליך את תחושותיהן לנושאים אחרים הרלוונטים בחיינו כאן כגון: אלימות, קבלה, סובלנות, הבנה, שיוויון וכד'.
קרן, תודה על ההפניות ליצירות. הכרתי את יצירתו של שרקאווי אך לא התמקדתי מעולם בקטע זה. האם ניסיתי ליצור רצף למידה העוסק בנושא מסוים? האם תוכלו להציע יצירות נוספות שיתווספו לרעיונות שהציע קרן? תוכלו להתייחס בפוסטים המתאימים.
השבמחק