יום ראשון, 10 בינואר 2016

חינוך פוליטי בעקבות מפגש פנים מול פנים

שלום לכולן,
ברצוני לציין שההרצאה ביום המפגש הייתה מרתקת בעבורי ופתחה בפניי שאלות רבות על המקום הפוליטי בחינוך.כמורה אני חושבת שמחובתי לפתוח לדיון ולעורר מחשבה אצל התלמידים לפוליטיקה,כדבריו של ד"ר ניר מיכאלי,שהפוליטיקה באה לערער על מצב קיים- גם בתוך בית הספר וביחסים פנימיים של התלמידים וכמובן בהיבט הרחב של הפוליטיקה הארצית.
אתייחס למופע "אוהבים ערבים", ולסוגיית החלל עליו דיבר  ורקד הלל קוגן- האם הוא שמח לרקוד בחלל? האם הוא השאיר מקום לרקדן הערבי שלצידו, האם החלל הספיק לשניהם או יכול להספיק? 
הסוגיות הפוליטיות שאיתן אנו מתמודדים קשורות קשר ישיר לחלל, ומהו חלל? 
נושא מרתק המאפשר דיון ויצירה (אגב, בכל טווח הגילאים לדעתי).
*חלל פיזי
*חלל פנימי וחיצוני
*חלל ברשותי?
*האפשרויות שלי בחלל 
*חלל אישי / ציבורי
*פלישה לחלל
אלו שאלות שעולות גם כסוגיה פוליטית וגם כסוגיה אמנותית במיוחד לכוריאוגרפים ורקדנים.
הייתי מביאה זאת לכיתה כשאלה גם מההיבט הפיזי וגם מההיבט התחושתי.
*היצירות "בין קודש לחול" ו "מקומשהו"  של הכוריאוגרף רמי באר בביצוע של להקת המחול הקיבוצית, נוגעות בנושא החלל הפיזי והתחושתי.
אשמח לקרוא תגובתכן לנושא.
תודה, כוכבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה