שלום לכולן ,
לצערי לא נכחתי במפגש פא"פ אבל צפיתי בחלקים מהיצירה ובראיון עם הילל ועדי
אני חושבת שהייתי מביאה לדיון בכיתה את הבחירה בדמויות - תפקידים ביצירה:
לנוכחות הפאסיבית של עדי 'הערבי' מול נוכחותו 'האקטיבית' של הילל 'היהודי
היה מעניין לפתח דיון בנושא שמתחיל בשאלה מהו מחול פוליטי?
איזה כלי תרבותי הוא? האם משקף מציאות, מתקן מציאות, מייצר מציאות אידיאלית...??
ומשם ספציפית לנושא חלוקת התפקידים הכל-כך דיכוטומית ביצירה 'אוהבים ערבים' -
מדוע בחר הילל ליצור כזו חלוקה? מה הוא מנסה 'לומר'? מה הוא מנסה להביא לקהל? מה היה קורה אם חלוקת התפקידים הייתה הפוכה? האם הדבר שומר על סדר קיים? מאיים עליו? מדגיש אותו.....? איך ירגיש צופה יהודי ביצירה? איך ירגיש צופה ערבי...? ועוד ועוד.
אצלי זה העלה המון שאלות מורכבות ואני בטוחה שדיון כזה בכיתה יהיה מאוד מעניין ומעשיר.
לצערי לא נכחתי במפגש פא"פ אבל צפיתי בחלקים מהיצירה ובראיון עם הילל ועדי
אני חושבת שהייתי מביאה לדיון בכיתה את הבחירה בדמויות - תפקידים ביצירה:
לנוכחות הפאסיבית של עדי 'הערבי' מול נוכחותו 'האקטיבית' של הילל 'היהודי
היה מעניין לפתח דיון בנושא שמתחיל בשאלה מהו מחול פוליטי?
איזה כלי תרבותי הוא? האם משקף מציאות, מתקן מציאות, מייצר מציאות אידיאלית...??
ומשם ספציפית לנושא חלוקת התפקידים הכל-כך דיכוטומית ביצירה 'אוהבים ערבים' -
מדוע בחר הילל ליצור כזו חלוקה? מה הוא מנסה 'לומר'? מה הוא מנסה להביא לקהל? מה היה קורה אם חלוקת התפקידים הייתה הפוכה? האם הדבר שומר על סדר קיים? מאיים עליו? מדגיש אותו.....? איך ירגיש צופה יהודי ביצירה? איך ירגיש צופה ערבי...? ועוד ועוד.
אצלי זה העלה המון שאלות מורכבות ואני בטוחה שדיון כזה בכיתה יהיה מאוד מעניין ומעשיר.
ענבל, בכדי שהדיון לא ישאר ברמה הפוליטית, אלא יתמקד ברמה האמנותית, כיוון שאנו מורות למחול, הייתי מציעה לכוון את המשך הדיון, ואולי את עיקרו לניתוח השפה התנועתית והמהלכים התנועתיים שמתרחשים בעקבות חלוקת התפקידים וכיצד הם היו משתנים אם היינו מחליפים בתפקידים. מה דעתך?
השבמחקלגמרי מסכימה. הפן הזה משלים את הדיון שהתחלתי והוא אכן הכרחי לשיעור מחול
השבמחק